Başkan Ergün İlçelere Büyük Müjdeler Verdi

MANİSA Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, katıldığı canlı yayın programında ilçelere önemli müjdeler verdi.

Siyaset 28.01.2015 17:19:23 2172 0

Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından ilçelere kazandırılacak projeleri sıralayan Başkan Ergün, Manisa’yı 17 ilçesiyle bir bütün olarak düşündüklerini ve ortaya koyacakları hizmetlerle şehrin adına yakışır bir şekilde büyüyeceğini vurguladı.

ETV’de yayınlanan ‘Gündem Özel’ programına konuk olan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Büyükşehir Belediyesi tarafından ilçelere kazandırılacak olan yatırımlar hakkında bilgiler verdi.

Akhisar bizden talepte bulunmuyor

Akhisar’da yeni oto terminal ve hal yerinin tespit çalışmalarına başlandığını kaydeden Başkan Ergün, “Akhisar bizden bir talepte bulunmuyor. İhtiyaç yok herhalde. Ancak biz eksikleri kendi birimlerimiz noktasında yerine getireceğimiz çalışmaları kendimiz yapacağız. İlçeye kazandırılması gerekenleri kazandıracağız. 10 metrenin üzerindeki bütün yolları Büyükşehir’e bırakma kararı aldı Akhisar Belediyesi. Daha imara açılmamış, alt yapısı yapılmamış yolları al sen yap diyor. Biz onları da alırız. Burada siyasi davranılmaması gerektiğini ifade etmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

İlçelerle ilgili müjdeleri sıralayan Başkan Ergün,Saruhanlı’da yapılması planlanan yeraltı otoparkı ve meydan projesinin olduğunu belirterek, “Saruhanlı Belediye Başkanımızın da olurunu almak suretiyle ortak bir proje gerçekleştirdik. Bir köşesine de Manisa’da yaptığımız gibi gençlik merkezi planlıyoruz. Burada kamulaştırma yapılması gereken yerler var. Yaklaşık 3 milyon TL gibi bir kamulaştırma bedeli ödenecek. Bu süreç başladı. Ayrıca Saruhanlı’nın girişinde trafik kazaları çok oluyor. Bunların da önüne geçebilmek için oraya kavşak yapmayı planlıyoruz” dedi.

Yeni bir Irlamaz’ı hayata geçireceğiz

Turgutlu’da otopark, pazaryeri ve meydan projesinin ihaleye çıkacağını dile getiren Başkan Ergün, “Projeler bitti, yaklaşık maliyet hazırlıkları bitti. İhaleye gün alma safhasındayız” dedi. Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin Ovacık Yaylası’nda da güzel çalışmalar yapacağını söyleyen Başkan Ergün, “Orada atıl durumda olan Gençlik merkezi alanı var. Burayla ilgili hemen proje talimatı verdik ve projesi bitti. Şu anda her şeyi hazır. Orada futbol sahası, gençlere eğitim verilebilecek 7 günlük paket programlar, izcilik kamplarının yapılabileceği, futbol takımlarının kampa gönderilebileceği çok güzel bir proje hazırlandı” diye konuştu. Turgutlu Belediyesi’nin karşısındaki eski belediye binasının restorasyonunun geçmiş dönemlerde başladığını ancak yarım kaldığını ifade eden Başkan Ergün, “Geçtiğimiz haftalarda orada inceleme fırsatı bulduk. Büyükşehir olarak oranın restorasyon işini üstlendik. Oranın startını hemen vereceğiz” dedi. Irlamaz Vadisi’nde de çalışmalar yapılacağını belirten Başkan Ergün, “Yeni aydınlatma projelerinin hazırlanması suretiyle, oyun grupları, yürüyüş yollarının düzenlenmesiyle yeni bir Irlamaz’ı daha hayata geçireceğiz. Bunu 2015 hedeflerimiz arasına koyduk” şeklinde konuştu.

En önemli projelerden bir tanesi kavşak

Turgutlu için en önemli yatırımlardan bir tanesinin kavşak projesi olduğunu kaydeden Başkan Ergün, “Turgutlu’nun girişinden başlayarak, battı-çıktı şeklinde değil, 1,5-2 kilometrelik tünel şeklinde bir kavşak projemiz var. Bu projeyi hayata geçirerek Turgutlu’nun en büyük sorunlarından bir tanesini ortadan kaldırmak istiyoruz” dedi.

Salihli’nin otopark sıkıntısını çözecek

Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından ilk etapta Salihli’ye kazandırılacak projelerden bahseden Başkan Ergün, “Çarşı merkezinde il özel idaresinin eski yıllarda yaptığı bir bina var. Orada Büyükşehir Belediyesi hizmet binası yapma düşüncesindeyiz. Ayrıca Salihli Belediyesi ile işbirliği içerisinde yerin altına otopark, üstüne pazaryeri ve meydan projemiz var. Bu projeyle de Salihli’nin merkezinde otopark sıkıntısını çözecek bir yatırım olacak. Salihli’ye de Turgutlu’da olduğu gibi Belediye kavşağı önünden diğer ışıklara kadar olan kısımda tünelli bir kavşak yatırımımız var” dedi.

Kent Park’ın bir benzeri Irlamaz ve Gümüşçay’da yapılacak

Salihli’de Gümüşçay denilen büyük bir yeşil alan olduğunu söyleyen Başkan Ergün, “Henüz çoğu yatırımı tamamlanmamış. Üst kısmında bir takım spor tesisleri yapılmış. Manisa’daki Kent Park’ın ufak birer örneğini hem Irlamaz Vadisi’ne, hem de Gümüşçayı’na yapma düşüncesindeyiz” dedi.

Oto terminal ihalesine yaza doğru çıkacağız

Alaşehir’de oto terminal yerinin meclis kararı ile Büyükşehir Belediyesi’ne devredildiğini dile getiren Başkan Ergün, “Projelerinin hazırlıklarına başladık. Birkaç ay içerisinde projeleri biterse bu yaza doğru ihalesine çıkarız. Yeni hal yerinin kamulaştırmalarını da Belediye başkanımız takip ediyor. O Bölgede yeni bir hal kuracağız. Ayrıca Bakkal Şükrü Evi restorasyonunun da startını veriyoruz. O evi restore ederek sosyal amaçlı ve kültürel amaçlı kullanma düşüncesindeyiz. Alaşehir’in giriş kavşağında güzel bir kavşak projemiz var” diye konuştu.

Kula’da büyük bir yatırıma start vereceğiz

Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak Kula’nın turizminin canlandırılmasına büyük önem verdiklerini hatırlatan Başkan Ergün, “Kula’da sokak iyileştirmelerinin ihalesine çıkıyoruz. Onunla ilgili epey bir hazırlık var. 107 evin projesi şu anda anıtlar kurulundan onaylı. Kula’da büyük bir yatırıma start verme düşüncesindeyiz. Bununla ilgili bize bir talep geldi. Kula Belediye Başkanımız Hüseyin Tosun bunun takibinde. Tarihi Kula evlerini satın almak istediğimizde bana bir tane ev yapın talebi geliyor. Bu noktada 25-30 tane daire yapma kararı aldık. Yerini Kula Belediyesi verecek. Bu sene içerisinde 30 tane daire yaparsak yerlerine alacağımız 30 tane tarihi Kula evini restore ederek Kula’ya kazandıracağız. Büyükşehir Belediyemiz tarafından tarihi Beyler Evi’nde gerçekleştirilen restorasyon çalışmaları da tüm hızıyla devam ediyor” dedi.

11 milyon TL’nin 8 milyonunu biz ödedik

Kula’da geçmiş dönemde 11 milyon TL bedelle yeraltı otoparkı ve meydan projesinin yapıldığını kaydeden Başkan Ergün, “Eski başkandan Allah razı olsun. Hizmetini yapmış. Bugün Kula halkı faydalanıyor. 11 milyon TL yatırım bedelinin 8 milyon TL’sini biz ödedik. Göreve gelir gelmez kucağımızda bulduk. Sonuç olarak Kulalı hemşerilerimiz güle güle kullansınlar” diye konuştu. Jeopark alanı ile ilgili de düzenleme çalışmalarının olduğunu söyleyen Başkan Ergün, “Kula’nın turizmini bizim ayağa kaldırmamız lazım” şeklinde konuştu.

Sarıgöl’ün projeleri de hazır

Sarıgöl’e kazandırılacak hizmetler ile ilgili de konuşan Başkan Ergün, “Mevcut Denizli yolunun yanında yeni bir ototerminal alanımız var. Onun yapılması gündemimizde. Çocuk kulübünü geçtiğimiz günlerde bitirdik. İçiyle ilgili yerleşimler olacak. O bölgedeki ailelerin çocukları orada kurslar alacak. Geleceğimize sahip çıkmamız lazım. Ayrıca Mimar Sinan parkının peyzaj ihalesine çıkıyoruz. Yeni bir pazaryeri kurma hedefimiz de var. Bununla ilgili mevcut garajın olduğu yerde yeni pazaryeri düşüncemiz var. Şu anda pazarın kurulduğu yere de yerin altında otopark ve meydan projesi hedefliyoruz. Bunlar 3-5 aylık süre içerisinde hem proje yapımları hem de ihalelerine çıkma noktasına geldiğimizde bu yazın ortalarında başlayacak işler” dedi.

Terminal kısa sürede hizmete girecek

Soma’da Büyükşehir Belediyesi’ne devredilen otogarın yapım çalışmalarının devam ettiğini belirten Başkan Ergün, “otogarın yanındaki caminin de yapılmasını biz üstlendik. Otogar bitti. Bariyerlerin yapılması ve kamera sistemlerinin kurulması gibi işlemler var. Çok yakın süre içinde soma terminalini de hayata geçireceğiz. Caminin de bitmesini bekliyoruz” dedi.

Maden Şehitliği’nde yer teslimi yapıldı

Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından Soma’da 301 maden şehidi anısına yapılacak olan maden şehitliğinden de bahseden Başkan Ergün, “Maden şehitliğinin ihalesini yaptık. Dün itibariyle müteahhide yer tesliminde bulunduk. Maden şehitliğimizi de Soma’ya yakışır bir şekilde hayata geçiriyoruz. Burada müteahhitler birliğinin ve mermerciler birliğinin ortak protokole katılma kararı oldu. Bu konuda desteklerinden dolayı ben onlara teşekkür ediyorum” dedi.

Isıtma Sistemini devralma noktasına geldik

Soma Bölge Isıtma Sistemi’nden de bahseden Başkan Ergün, “Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak bu konuyu devralma noktasına geldik. Bu Soma’yı kurtaracak bir proje. Geçen dönemde Soma Belediyesi’nin başlattığı bu dönemde yasal çerçevede bize devredilen bir proje. 10 aydır bununla ilgili görüşmeler devam ediyordu. 2 bin 200 civarında bir abone müracaatı var. Ancak bağlantı sayısı 200 civarında. Bir an önce bu bağlantıların yatırımlarının başlaması lazım. Bu işlemlerinin bize geçtikten sonra hızlı bir şekilde startını vermek istiyoruz. Bunun planlamalarını yapıyoruz. Kadrolarını kurmaya çalışıyoruz. Yaklaşık 5 yıl süreyle her sene 10 ile 15 milyon TL arasında bir yatırım yapılacak. Geri dönüşü olmadan. Soma’ya Manisa Büyükşehir Belediyesi en az 10-15 milyon yatırımı kendi bütçesinde yaparak Soma’nın ısıtma sorununu çözeceğiz” diye konuştu.

3 milyon TL’lik bedeli Büyükşehir Belediyesi olarak üstlendik

Selendi’de yarım kalan oto terminal ve Belediye binasının tamamlanması noktasında 2,5-3 milyon TL’lik bedelin Büyükşehir Belediyesi tarafından üstlenildiğini belirten Başkan Ergün, “Bununla ilgili meclis kararları hazırlandı ve meclisten geçti. 15 yıllığına da Belediyenin kullandığı alanın Büyükşehir hizmet binası olarak kullanılması karşılığında bu yatırımı yapıyoruz. Meydan projesi hazırladık. Bir aya kadar onun da ihalesine çıkacağız. Bu seçimde hizmet doğudan başlayacağı sözünü vermiştik” dedi.

Yüksekokul olmazsa olmaz

Yüksekokulun Selendi için olmazsa olmaz olduğunu söyleyen Başkan Ergün, “Gazetelerde yer almıştı. Bir bayan okul yapılması için bir yer bağışladı. Selendi Belediye Başkanımız Rektör beyle bu noktada görüşme yapacak. Selendi’ye bir bölüm açılması noktasında gerekirse 3’lü oturup görüşeceğiz. Sayın rektörümüz orada bir bölümün açılmasına onay verirse okulu yapmak bize nasip olsun. Bunun sözünü verdik” diye konuştu.

3 binayı yapmayı üstleneceğiz

Ahmetli’ye çok güzel yatırımlar hazırlandığını belirten Başkan Ergün, “Çocuk Kulübüne kısa zamanda başlıyoruz. Ahmetli’de belediye binası, Büyükşehir hizmet binası ve Gençlik Merkezi yapılması noktasında yol kenarında büyük bir arsa var. Bu 3 binayı yapmayı da üstleneceğimizi son görüşmemizde belirttik. Ayrıca merkezde yer alan Alparslan Türkeş gibi bir kavşak da Ahmetli için hazırlanıyor” dedi.

Halihazırları bekliyoruz

Gölmarmara’da çocuk kulübü yapılması noktasında yerin belirlendiğini dile getiren Başkan Ergün, “Bunun yanı sıra geçtiğimiz günlerde ilçeye yaptığımız ziyarette tarihi Halime Hatun Camii’nin aydınlatılması noktasında talep gelmişti. Ziyaret esnasında Fen İşleri Daire Başkanlığımıza talimatı verdik ve kısa sürede ışıklandırma tamamlandı. Güle güle kullansınlar. Ayrıca Akpınar mesire alanı var. Orada da çevre düzenleme ve peyzaj projelerini yapacağız. Ben buradan başkana sesleniyorum. Halihazırlarını bekliyoruz. Hemen gönder biz de proje çalışmalarına başlayalım” şeklinde konuştu.

3,5 milyon TL borcu kapattık

Kırkağaç’ta belediye önündeki meydan çalışmaları ile altyapı çalışmalarından bahseden Başkan Ergün, “Mevcut firmaya hak edişlerini ödenememiş. Bu borçların da hepsi bize geçti. 3,5 milyon TL’nin hepsini 15 gün içinde kapattık. Bugünde başkan ile telefonla konuştum. Başsağlığı dilemek için aradığımda borçların ödendiğinden haberi yokmuş. Allah razı olsun başkanım dedi. Ayrıca Kırkağaç Belediyesi’nin başlattığı yarım kalan bir inşaat var. Binanın yarısının Büyükşehir Belediyesi’ne verilmesi noktasında anlaştık. Bu binayı da Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak tamamlayacağız” ifadelerini kullandı.

Gördes’e yeraltı otoparkı ve meydan müjdesi

Gördes’te MASMEK, MABEM ve Gençlik Merkezi için yer kiralama görüşmelerinin sürdüğünü söyleyen Başkan Ergün, “Büyükşehir belediyesi hizmet binası olarak kullandığımız binanın ikinci katı var. O katın kiralanması noktasında mal sahibi ile görüşme yapılıyor. Bütün kurslar orada vatandaşlarımıza verilecek. Ayrıca Gördes’te mitinglerin yapıldığı bir alan var. Orada Gördes Belediye Başkanımızla mutabakat sağladık. Orada yeraltı otoparkı, üstüne de meydan ve peyzaj düzenlemesi projesi yapılacak. Onunda halihazırlarını bekliyoruz. Bir iki ayda projeyi bitirirsek yapım ihalesine çıkacağız. Yeni pazaryeri içinde halihazırları bekliyoruz” dedi.

Seracılığın gelişmesi için çalışmalar olacak

Köprübaşı ile ilgili özel bir düşünce olduğunu dile getiren Başkan Ergün, “Kırsal kalkınma noktasında seracılığında gelişmesi noktasında sera yapılması ile ilgili çalışmaların startını veriyoruz. Bu Sarıgöl, Alaşehir, Salihli hattında, hatta Kula ve Selendi arasında da ortak bir şekilde Büyükşehir olarak sera yapmayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra oto terminal yapılması söz konusu. Ayrıca yüksekokul kampüsünü de gelen talep üzerine farklı bir alana taşımak istiyoruz. Bunun için çalışmalar sürüyor” diye konuştu.